Logicko-matematická inteligence nám pomáhá chápat příčinu a důsledek. Díky ní můžeme počítat, zvažovat, provádět matematické a logické operace. Pomáhá při induktivním i deduktivním myšlenkovém procesu.
Vhodná zaměstnání:
vědci, technici, programátoři výpočetní techniky, výzkumníci, účetní a matematici
vědci, technici, programátoři výpočetní techniky, výzkumníci, účetní a matematici
Využití při výuce:
Tito studenti preferují úlohy typu řešení úkolů, potřebují uspořádání: tabulky, diagramy; rádi věci porovnávají či dávají do kontrastu
- Dovedu snadno ve své mysli dělat výpočty.
- Matematika, případné i jiné přírodní vědy patřily ve škole k mým oblíbeným předmětům.
- Rád hraji hry nebo řeším hlavolamy, které vyžadují logické myšlení.
- Rád dělám malé „co kdyby“ experimenty (např. „Co by se stalo, kdybych pravidelně zaléval svůj růžový keř dvojnásobným množstvím vody?“).
- Moje mysl hledá struktury, pravidelnosti nebo logické souvislosti ve věcech.
- Zajímám se o nové objevy vědy.
- Jsem přesvědčen, že téměř vše je možno racionálně vysvětlit.
- Někdy myslím v jasných, abstraktních, bezeslovních a neobrazných pojmech.
- Rád hledám logické mezery ve věcech, které lidé říkají a dělají doma i v práci.
- Cítím se spokojenější, kdy se mi něco podařilo změřit, zařadit, analyzovat nebo nějak kvantifikovat.